Covid Selfie Graduation

Päivitetty 7.2.2022

OHJEITA KURSSEILLE JA JÄSENTAPAAMISIIN

Henkilömäärä ja henkilökohtainen suojautuminen

Noudatamme kulloinkin voimassa olevia kokoontumis- ja hygieniaohjeita. Tämän hetkinen epidemiatilanne huomioiden, toivomme kaikkien käyttävän hengityssuojainta erityisesti jos turvavälejä ei voida noudattaa.  Huolehdi hyvästä käsihygieniasta.

Maskin teho perustuu osittain siihen, että mahdollisimman moni käyttää niitä asianmukaisesti. Käytä kertakäyttömaskia pestävän kangasmaskin sijaan. Käsidesiä ja tarvittaessa maskeja on tarjolla Valokuvausseuran puolesta.

Ainoastaan kouluttaja käsittelee studiokurssilla tarvittavia Valokuvausseuran välineitä. Älä lainaa omia välineitäsi muille. Käytä käsidesiä säännöllisesti äläkä koskettele kasvojasi. Noudata suojainten käytössä ja hygieniakäyttäytymisestä yleisesti annettuja ohjeita. Muista, että parhaiten suojaat itsesi hyvällä käsihygienialla, kasvomaskin käytöllä  ja kontaktien välttämisellä.

Tapahtuma-alueet

Hatanpään koululla tapaamme alakerran ruokalassa, jossa on väljemmät tilat oleskella. Koulutiloissa maskin käyttöä suositelleen edelleen. Koulun toimesta tiloissa on tehostettu yleispuhdistus. Lielahden kartanon tiloissa käyttäjät huolehtivat hygieniasta omalla käyttövuorollaan. Säännöllinen siivous studiossa ja pimiön molemmissa huoneissa toteutetaan kartanon siivoojien toimesta. Liikuttaessa näiden tilojen ulkopuolella, on aina huolehdittava suojautumistoimenpiteistä saavuttaessa takaisin koulutustilaan tai kahvilassa käydessä.

Saapuminen koulutustilaan:

Noudata turvavälejä koulutustilaan tultaessa ja erityisesti luokasta esim. tauolle poistuttaessa. Lähimpänä ovea olevat poistuvat ensin. Käytä käsihuuhdetta aina koulutustilaan saavuttaessa ja sieltä poistuttaessa. Käsidesipiste on heti luokka-/neuvottelu-/studiotilan ulkopuolella tai välittömästi sisään astuttaessa.

WC-tilat

Tilojen sijainti kerrotaan tapahtuman alussa. Hatanpään koululla on kolme WC:tä ja Lielahden kartanolla useita. Noudata turvavälejä niihin jonottaessasi. Ennen WC:stä poistumista pese käsiä 30 sekunnin ajan saippualla ja vedellä sekä poistu käsipaperin avulla ovenkahvoihin koskemalla THL:n ohjeiden mukaan.

Tupakointialueet

Tupakointialueet sijaitsevat ulkona. Ulko-ovet ovat lukittuina virka-ajan ulkopuolella. Kerro meille, kun menet ulos, jotta pääset tarvittaessa takaisin sisälle. Varmista ovien sulkeutuminen ja lukittuminen sisään palatessasi. Maskin käyttöä suositellaan lähikontakteissa myös ulkona.

Kahvi- ja ruokatauot kursseilla

Varaa itsellesi omat eväät ja välipalat. Keitämme kahvia ja teetä Valokuvausseuran toimesta ja se tarjoillaan kertakäyttömukeista. Tarjolla on myös jotakin yksittäispakattua pikkupurtavaa. Huomioi kahvipisteellä turvavälit ja anna edellä olevan asioida turvallisesti.

Henkilökuntamme auttaa tarvittaessa.

​

Tervetuloa vain terveenä Valokuvausseuran tapahtumiin!

​

Jokainen voi omalla toiminnallaan hidastaa koronaviruksen leviämistä ja ehkäistä tartuntoja.
Katso miten: THL:n ohjeet=>